Deloitte

"Med Etray kan vi vurdere et ubegrenset antall av kandidater 24/7, og dette har redusert tiden vi bruker på ansettelser med minst to uker. Kandidater synes at prosessen er rask og effektiv, og setter pris på fleksibiliteten og den umiddelbare responsen, spesielt på innboks-nivået."

Ekspertise

Ekspertise

Et ledende firma for profesjonelle tjenester, og leverer konsulent-, forsikrings- og revisjonstjenester

Ønsket

Ønsket

Teamet ansvarlig for å rekruttere nyutdannede i Storbritannia mottar over 25,000 søknader i året for rundt 1,600 stillinger

Etablert

Etablert

Selskapet har samarbeidet med Cubiks siden 2002 for å forbedre rekrutteringstilnærmingen sin

Utfordringer

For å velge ut de beste kandidatene fra deres høye volum av søkere, trengte Deloitte sitt team for ansettelse av nyutdannede en robust og engasjerende assessment, med høy synlig validitet for kandidatene. Cubiks svarte på dette ved å skape en skreddersydd versjon av Etray, en nettbasert innbokssimuleringsøvelse.

Deloitte's Etray måler sentrale kompetanser for suksess innenfor firmaets roller for nyutdannede og akademikere. Dette nettbaserte verktøyet tillater Deloitte å automatisk filtrere ut de minst passende kandidatene, og maksimerer dermed tiden de kan tilbringe med de mest lovende. 

På grunn av det store volumet med kandidater som søker på roller i Deloitte, var det viktig at Cubiks sikret integriteten til vurderingen. For å beskytte mot at kandidater jukset eller lastet ned riktige svar, utviklet Cubiks en serie med kommunikasjonsoppgaver som kan brukes parallelt med hverandre, og hvor det rulleres jevnlig for å hindre eksponering av testinnholdet. 

Med tusener av kandidater som tar dette assessmentet var det nødvendig for Deloitte å være sikker på at prosessen var engasjerende nok til å holde de beste personene interesserte fra start til slutt. Etray var den perfekte løsningen, med sitt forretningsbaserte innhold og engasjerende grensesnitt vil kandidater holde seg motiverte gjennom hele testen. 

Løsninger

Etray gir Deloitte økt fleksibilitet ettersom den reduserer tiden som kreves for å gjennomføre assessmenter. Ved å fokusere assessment sentre på de dyktigste kandidatene  kan selskapet forsikre at rekrutteringsprosessen velger de beste personene for rollene. 

Å implementere Etray var ikke en engangshendelse. Cubiks fortsatte å jobbe med Deloitte etter at de lanserte Etray, og holdt assessmenten relevant ved å jevnlig oppdatere innholdet og normene. Dette betyr at effektiviteten av øvelsen blir forsikret og kandidatene kan alltid oppleve en rettferdig og nøyaktig assessment.

For å gjøre det enkelt å fullføre og administrere, går Deloitte sin Etray over to nivåer. Til å begynne med blir kandidatene invitert via e-post til å fullføre innboksøvelsen online. Denne er skåret automatisk og sorterer ut de minst passende søkerene. De som er suksessfulle vil gå videre til en øvelse i skriftlig kommunikasjon som blir skåret manuelt. 

Resultater

Ved å integrere Etray med Deloitte sitt applicant tracking system (ATS), kunne Cubiks tilby selskapet en mer strømlinjeformet prosess og redusere den totale tiden som ble brukt på ansettelser. 

Denne nettbaserte assessmenten har gjort seleksjonsprosessen raskere, noe som har hjulpet til med å forsikre at engasjementet hos kandidatene blir opprettholdt og at talenter ikke går tapt.