ArcelorMittal

"Det var svært viktig at partneren vi valgte hadde et globalt fotavtrykk som passet til vårt eget, og i tillegg har fleksibiliteten til å tilpasse verktøyet og prosessene sine til våre verdier."

Internasjonal rekkevidde

Internasjonal rekkevidde

Et mulitnasjonalt selskap for stålproduksjon

Global tilstedeværelse

Global tilstedeværelse

Opererer i 60 land med 260,000 ansatte

Lederskap på en global skala

Lederskap på en global skala

Globalt program for å identifisere fremtidige ledere

Utfordringer

ArcelorMittal tilnærmet seg Cubiks med behovet for å utvikle og plassere ut ansatte med høyt potensiale. De ønsket å identifiseredet beste lederskapstalentet innenfor selskapet og utheve hull i talentstaben på tvers av organisasjonen, for å hente inn de ansatte som kreves for fremtidig vekst i virksomheten. 

ArcelorMittal ville utvikle en ny generasjon med ledere som en del av deres ambisjon om å skape en mer mangfoldig virksomhet. De trengte å utforske hvordan sentrale lederskapskompetanser ble utvist på en daglig basis, og mate denne kunnskapen inn i selskapets '10 gyldne regler' for ledere. 

Løsninger

Vi utviklet et skreddersydd 360 spørreskjema for å vurdere prestasjoner, og brukte PAPI 3 for å identifisere sentrale personlighetstrekk. Dette har gitt ArcelorMittal informasjonen de trenger for å forstå lederenes preferanser og atferd på arbeidsplassen. Resultatene blir deretter samlet for å identifisere det totale potensialet. 

Resultater

Prosjektet har latt ArcelorMittal oppnå internasjonal suksess:

  • Prøvd ut på 300 deltagere på ArcelorMittals universitet, så sendt ut internasjonalt

  • Leverte hundrevis av lederskapsassessments på tvers av Europa, Nord Amerika, Sør Amerika, CIS, Sør Afrika og Asia

  • ArcelorMittal ble nevnt i det globale HR selskapet Aon Hewitt sin liste av beste selskaper for ledere (rangert innen Topp 7 i Europa)